Program

8:00-8:55 Úvodní registrace a neformální diskuse v předsálí

Registrace účastníků probíhá ihned po vstupu do budovy Pedagogické fakulty. Zde obdržíte další informace.

9:00-10:00 Úvodní přednáška a moderovaná diskuse (SD 202)

Kam se ubírá vzdělávání s umělou inteligencí (Petra Boháčková, Pavel Hodál, Bohuslav Hora, Libor Klubal)

10:00-10:15 Coffee break a neformální diskuse v předsálí (SD 202)

Menší občerstvení a popovídání si s kolegy u šálku kávy či čaje.

10:15-11:15 I. blok volitelných workshopů

Využití iPadu ve výuce (Klára Střížová, SC 128)

V rámci setkání s lektorkou si ukážete, jak smysluplně použít iPad ve výuce. Workshop bude pojat jako projektová výuka, na které si představíte několik aplikací a online nástrojů. Jejich využití je vhodné jak na 1., tak na 2. stupni základní školy. Přijďte si užít společně strávený čas a načerpat inspiraci do své výuky.

---

Cesta ke spokojené třídě (Stanislava Bandorová, SC 129)

Chcete mít také spokojenou třídu? No, kdo by nechtěl. Zúčastněte se workshopu a odneste si do své praxe zásobník aktivit do třídnických hodin, tipů na celoroční práci s kolektivem, rad, jak spolupracovat nejen s dětmi, ale i rodiči, a doporučení na odbornou literaturu.

---

Co nám grafy vyprávějí? (Petra Boháčková & Bohuslav Hora, SD 201)

V životě se s grafy setkáváme běžně. Umíme je ale správně interpretovat? Přijďte na tento workshop a zažijte vyučovací hodinu v konceptu E-U-R. Co vás čeká? Přečtete si pohádku, využijete digitální technologie a nebude chybět ani vzájemné sdílení.

---

AI jako virtuální pomocník učitele (Markéta Jedličková, SC 004)

Na workshopu společně prozkoumáme roli umělé inteligence jako nástroje, který může učitelům výrazně ulehčit práci. Od přípravy hodin, přes tvorbu materiálů až po evaluaci studentů. Umělá inteligence nabízí široké spektrum aplikací. Představíme si praktické příklady použití, jako je generování studijních materiálů, testů a grafiky, s důrazem na jak zdarma dostupné, tak placené nástroje. Budeme diskutovat o potenciálu a výzvách, které přináší AI ve vzdělávání, a nabídneme tipy na efektivní integraci do učitelské praxe.

---

Metodické tipy pro rozvoj komunikačních dovedností žáků a vedení výuky s využitím digitálních technologií (Petr Slípek, SD 202)

Na tomto workshopu si vyzkoušíte plno praktických ukázek, které se zaměřují na využití technologií pro rozvoj komunikačních dovedností mezi žáky. Dozvíte se, jak zapojit žáky v reálném čase do průběhu tvorby obsahu hodiny. Objevíte, jak snadné je zahájení vzájemné komunikace a spolupráce mezi žáky v reálném světě. Odnesete si nejen praktické tipy, ale také konkrétní návody, budete moc sdílet své zkušenosti a diskutovat s kolegy. Připravte si vlastní telefon, tablet nebo notebook a dobrou náladu. Vhodné pro učitele 1. stupně.

---

Micro:bit ve výuce informatiky (Zuzana Klimešová, SD 102)

Na workshopu si ukážeme praktické tipy do výuky informatiky. V programu Micro:bit vytvoříme jednoduché úlohy, které jsou vhodné pro úplné začátečníky. Vyzkoušíme si, jak lez pomocí počítače nebo iPadu přenést program do Micro:bita. Ukážeme si konkrétní gradované úlohy pro 5. až 7. ročník, se kterými můžeme s žáky ve výuce pokračovat.

---

Elektronické nástěnky a jejich využití ve výuce (Lenka Skýbová, SD 103)

Společně se zblízka podíváme na elektronické nástěnky Padlet. Prakticky si ukážeme, jak se tvoří, kolik různých typů nástěnek existuje a k čemu daný typ slouží. Vysvětlíme si to na praktických ukázkách, jak je využít pro sběr důkazů o učení žáků, skupinovou práci nebo vrstevnické podávání zpětné vazby. Nezapomeneme ani na využití implementované AI jako pomocníka pro přípravu učitele na výuku.

---

Micro:bit pro robotiku (Pavel Šafl, SD 104)

Tento kurz naučí účastníky využívat 3D tisk k tvorbě robotických vozítek, které jsou schopny nahradit drahé robotické hračky. Dále účastníci obdrží STL soubory pro tisk vozítek u nich na škole a podklady pro programování a skládání vozítek.

11:15-11:30 Coffee break a neformální diskuse v předsálí (SD 202)

Menší občerstvení a popovídání si s kolegy u šálku kávy či čaje.

11:30-12:30 II. blok volitelných workshopů

FAKESCAPE o mediální gramotnosti a kritickém myšlení (Tereza Kračmářová, SD 201)

Chcete mít také spokojenou třídu? No, kdo by nechtěl. Zúčastněte se workshopu a odneste si do své praxe zásobník aktivit do třídnických hodin, tipů na celoroční práci s kolektivem, rad, jak spolupracovat nejen s dětmi, ale i rodiči, a doporučení na odbornou literaturu.

---

S Garrage Bandem může být každý muzikant (Patrik Kavecký, SC 128)

Zahrajeme si na hudební nástroje, zazpíváme si a společně vyloudíme zvuky libozvučné i disonantní... při tom všem humbuku se budeme skvěle bavit.

---

Praktické tipy k dílnám čtení (Michaela Musiolková, SC 129)

Jak připravit žákům pestré čtenářské dílny? Na workshopu získáte konkrétní tipy na aktivity, tvorbu materiálů knižní novinky i hry, které žákům můžete nabídnout. Inspiraci tu najdou budoucí učitelé i ti, kteří už působí na 1. i 2. stupni základní školy.

---

Tvoříme s Chromebookem (Pavel Hodál, SD 202)

Náčrtek, záznam videa, videonávod, komentované fotky... na Chromebooku se toto vše vytvoří velmi snadno. Budeme si hrát, budeme tvořit... a přitom se vžijeme do role žáků, kteří Chromebook mohou používat jako prima výukovou pomůcku.

---

AI jako kopilot pedagoga a jak k tomu patří Minecraft? (Jiří Chytil, SD 102)

Nebojte se umělé inteligence a využijte ji na maximum, ostatně v mnoha nástrojích, které dnes využíváte, je umělá inteligence dostupná již několik let. Umělá inteligence není jen chatbot. Proto si ukážeme, kde všude vám AI může pomoci. Od generování titulků, vytváření hlasových podkladů nebo překladů mluveného slova. A ukážeme si i personalizaci výuky, kdy nám AI vygeneruje jedinečné cvičení pro žáka. Ale na chatbota samozřejmě dojde také, protože Copilot vám umí vygenerovat jedinečné texty či udělat souhrn z PDF nebo webu. Nebo vám pomůže s tvorbou aktivit do hodin či tvorbou testu na jakékoliv téma do jakéhokoliv předmětu. A nakonec si vygenerujeme i obrázky, které svět neviděl.

---

Elektronické nástěnky a jejich využití ve výuce (Lenka Skýbová, SD 103)

Společně se zblízka podíváme na elektronické nástěnky Padlet. Prakticky si ukážeme, jak se tvoří, kolik různých typů nástěnek existuje a k čemu daný typ slouží. Vysvětlíme si to na praktických ukázkách, jak je využít pro sběr důkazů o učení žáků, skupinovou práci nebo vrstevnické podávání zpětné vazby. Nezapomeneme ani na využití implementované AI jako pomocníka pro přípravu učitele na výuku.

---

Micro:bit pro robotiku (Pavel Šafl, SD 104)

Tento kurz naučí účastníky využívat 3D tisk k tvorbě robotických vozítek, které jsou schopny nahradit drahé robotické hračky. Dále účastníci obdrží STL soubory pro tisk vozítek u nich na škole a podklady pro programování a skládání vozítek.

---

My dear 3D aneb 3D modelování v TinkerCADu (Minju Jeong, anglický jazyk, místnost bude upřesněna)

Naučíme se pracovat v programu TinkerCADu, kde budeme navrhovat a důvěrně prozkoumávat dvě různé metody. Jednou z nich je použití klávesové zkratky "Ctrl+D" pro opakované kopírování v panelu 3D návrhu. Druhým je použití kódování v panelu "Codeblock". Propojíme tak 3D modelování s algoritmizací. Pokud svůj návrh dokončíte, můžete si z workshopu odnést vlastní 3D suvenýr. Přijďte se bavit a staňte se kreativními umělci a STEAM průkopníky. Workshop proběhne v anglickém jazyce.

12:30-13:30 Obědová pauza a neformální diskuse v předsálí (SD 202)

Oběd formou rautu.

13:30-14:30 III. blok volitelných workshopů

Využití iPadu ve výuce (Klára Střížová, SC 128)

V rámci setkání s lektorkou si ukážete, jak smysluplně použít iPad ve výuce. Workshop bude pojat jako projektová výuka, na které si představíte několik aplikací a online nástrojů. Jejich využití je vhodné jak na 1., tak na 2. stupni základní školy. Přijďte si užít společně strávený čas a načerpat inspiraci do své výuky.

---

Cesta ke spokojené třídě (Stanislava Bandorová, SC 129)

Chcete mít také spokojenou třídu? No, kdo by nechtěl. Zúčastněte se workshopu a odneste si do své praxe zásobník aktivit do třídnických hodin, tipů na celoroční práci s kolektivem, rad, jak spolupracovat nejen s dětmi, ale i rodiči, a doporučení na odbornou literaturu.

---

FAKESCAPE o mediální gramotnosti a kritickém myšlení (Tereza Kračmářová, SD 201)

Chcete mít také spokojenou třídu? No, kdo by nechtěl. Zúčastněte se workshopu a odneste si do své praxe zásobník aktivit do třídnických hodin, tipů na celoroční práci s kolektivem, rad, jak spolupracovat nejen s dětmi, ale i rodiči, a doporučení na odbornou literaturu.

---

Tvoříme s Chromebookem (Pavel Hodál, SD 202)

Náčrtek, záznam videa, videonávod, komentované fotky... na Chromebooku se toto vše vytvoří velmi snadno. Budeme si hrát, budeme tvořit... a přitom se vžijeme do role žáků, kteří Chromebook mohou používat jako prima výukovou pomůcku.

---

AI jako kopilot pedagoga a jak k tomu patří Minecraft? (Jiří Chytil, SD 102)

Nebojte se umělé inteligence a využijte ji na maximum, ostatně v mnoha nástrojích, které dnes využíváte, je umělá inteligence dostupná již několik let. Umělá inteligence není jen chatbot. Proto si ukážeme, kde všude vám AI může pomoci. Od generování titulků, vytváření hlasových podkladů nebo překladů mluveného slova. A ukážeme si i personalizaci výuky, kdy nám AI vygeneruje jedinečné cvičení pro žáka. Ale na chatbota samozřejmě dojde také, protože Copilot vám umí vygenerovat jedinečné texty či udělat souhrn z PDF nebo webu. Nebo vám pomůže s tvorbou aktivit do hodin či tvorbou testu na jakékoliv téma do jakéhokoliv předmětu. A nakonec si vygenerujeme i obrázky, které svět neviděl.

---

Slohovka s iPadem (Libor Klubal, SD 103)

Nechte své žáky tvořit příběhy pomocí iPadu. Podíváme se na propojení aplikací Keynote a iMovie, které se skvělé hodí pro podporu kreativní práce žáků při tvorbě jejich vlastních příběhů. A malinko si pomůžeme i umělou inteligencí.

---

Měření veličin pro Micro:bit (Pavel Šafl, SD 104)

Kurz je zaměřen na periferie pro měření veličin v přírodovědných předmětech a senzoriku. Tento kurz naučí účastníky připojovat různé senzory a měřit veličiny Micro:bitem, ale i externími senzory. Pedagogové si podle návodu budou zapojovat snímače a senzory a učit se s nimi pracovat. Mezi senzory patří například senzory teploty tekutin a vzduchu. Pro chemické pokusy bude možnost si vyzkoušet senzory kyslíku nebo pH pro Micro:bit.

14:30-14:45 Coffee break a neformální diskuse v předsálí (SD 202)

Menší občerstvení a popovídání si s kolegy u šálku kávy či čaje.

14:45-15:45 IV. blok volitelných workshopů

S Garrage Bandem může být každý muzikant (Patrik Kavecký, SC 128)

Zahrajeme si na hudební nástroje, zazpíváme si a společně vyloudíme zvuky libozvučné i disonantní... při tom všem humbuku se budeme skvěle bavit.

---

Praktické tipy k dílnám čtení (Michaela Musiolková, SC 129)

Jak připravit žákům pestré čtenářské dílny? Na workshopu získáte konkrétní tipy na aktivity, tvorbu materiálů knižní novinky i hry, které žákům můžete nabídnout. Inspiraci tu najdou budoucí učitelé i ti, kteří už působí na 1. i 2. stupni základní školy.

---

Co nám grafy vyprávějí? (Petra Boháčková & Bohuslav Hora, SD 201)

V životě se s grafy setkáváme běžně. Umíme je ale správně interpretovat? Přijďte na tento workshop a zažijte vyučovací hodinu v konceptu E-U-R. Co vás čeká? Přečtete si pohádku, využijete digitální technologie a nebude chybět ani vzájemné sdílení.

---

Metodické tipy pro rozvoj komunikačních dovedností žáků a vedení výuky s využitím digitálních technologií (Petr Slípek, SD 202)

Na tomto workshopu si vyzkoušíte plno praktických ukázek, které se zaměřují na využití technologií pro rozvoj komunikačních dovedností mezi žáky. Dozvíte se, jak zapojit žáky v reálném čase do průběhu tvorby obsahu hodiny. Objevíte, jak snadné je zahájení vzájemné komunikace a spolupráce mezi žáky v reálném světě. Odnesete si nejen praktické tipy, ale také konkrétní návody, budete moc sdílet své zkušenosti a diskutovat s kolegy. Připravte si vlastní telefon, tablet nebo notebook a dobrou náladu. Vhodné pro učitele 2. stupně ZŠ a SŠ.

---

Micro:bit ve výuce informatiky (Zuzana Klimešová, SD 102)

Na workshopu si ukážeme praktické tipy do výuky informatiky. V programu Micro:bit vytvoříme jednoduché úlohy, které jsou vhodné pro úplné začátečníky. Vyzkoušíme si, jak lez pomocí počítače nebo iPadu přenést program do Micro:bita. Ukážeme si konkrétní gradované úlohy pro 5. až 7. ročník, se kterými můžeme s žáky ve výuce pokračovat.

---

Slohovka s iPadem (Libor Klubal, SD 103)

Nechte své žáky tvořit příběhy pomocí iPadu. Podíváme se na propojení aplikací Keynote a iMovie, které se skvělé hodí pro podporu kreativní práce žáků při tvorbě jejich vlastních příběhů. A malinko si pomůžeme i umělou inteligencí.

---

Měření veličin pro Micro:bit (Pavel Šafl, SD 104)

Kurz je zaměřen na periferie pro měření veličin v přírodovědných předmětech a senzoriku. Tento kurz naučí účastníky připojovat různé senzory a měřit veličiny Micro:bitem, ale i externími senzory. Pedagogové si podle návodu budou zapojovat snímače a senzory a učit se s nimi pracovat. Mezi senzory patří například senzory teploty tekutin a vzduchu. Pro chemické pokusy bude možnost si vyzkoušet senzory kyslíku nebo pH pro Micro:bit.

15:45-16:15 Závěrečné rozloučení (SD 202)

Závěrečné rozloučení a zhodnocení přínosu vzdělávací konference.

Změna programu vyhrazena.